Ste vedeli o pisavi obstaja samostojna veda? Imenujemo jo grafologija.To je veda, ki analizira in preučuje človeško pisavo v povezavi z njegovimi psihološkimi značilnostmi. V medicini se lahko uporablja kot pomoč pri diagnozi bolezni možganov in živčnega sistema. Strokovnjaki grafologi znajo torej iz pisave razbrati veliko stvari o piscu zapisanega. Če se želite preizkusiti v vlogi grafologa, si preberite članek na tej povezavi.

Šolski izziv

Ob tej priložnosti vas vabimo, da skupaj počastimo delo znanega slovenskega pesnika, kritika, esejista, urednika, literarnega zgodovinarja in prevajalca Nika Grafenauerja, ki je 5. decembra 2020 dopolnil 80 let. Vabimo vas, da se udeležite šolskega izziva pisanja Grafenauerjevih pesmi na roke. Pišemo z malimi pisanimi črkami, čim bolj čitljivo. Drugi razredi pišejo z malimi tiskanimi črkami. Pesem lahko učenci tudi ilustrirajo. Ilustracija naj bo na enem listu skupaj s pesmijo. Izdelek naj bo desno spodaj tudi podpisan.

Zbrana dela bomo uredili v galerijo, ki si jo boste lahko ogledali ob slovenskem kulturnem prazniku. Fotografijo rokopisa pošljite na kruhar.mateja@oskomenda-moste.si ali preko Teamsov do 22. 1. 2021.

Pri otrocih pisanje z roko spodbuja mnoge možganske centre,

  • spodbuja otrokov razvoj, drobno motoriko, pozitivno vpliva na spomin,
  • učenje in ustvarjalnost.
  • Pri pisanju z roko se nam utrne več idej, ohranjamo pa tudi dolgotrajnejšo pozornost. Informacija, ki jo napišemo z roko, se v spominu zadrži dlje časa.
  • Raziskave kažejo, da se pri pisanju z roko vključi 12 možganskih centrov.
  • Pri pisanju sodeluje več kot 30 mišic. Pri tipkanju je to število bistveno manjše.
  • Za pisanje lepih črk je potrebna natančnost, koncentracija, vztrajnost in samokontrola.
  • Bolj se nas dotaknejo misli napisane z roko kot tiste natipkane. Sporočilo napisano z roko je veliko bolj osebno.

Teden pisanja z roko 2021 podpirata Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport ter Zavod RS za šolstvo. V nadaljevanju lahko preberete nagovor Ministrice dr. Simone Kustec.

(Visited 32 times, 1 visits today)