Na dan Evrope, v torek, 9. maja 2023, so naše petošolce obiskali učenci iz hrvaške Bregane, s katerimi sodelujemo v celoletnem bralnem projektu Branje ne pozna meja – Čitanje ne poznaje granice. Skupaj smo pripravili in v živo izvedli zaključno prireditev letošnjega sodelovanja. V dvorani v Mostah gledali smo si nastopajoči s četrtošolci ogledali dramatizacije prebranih literarnih del hrvaških in slovenskih avtorjev. Naši petošolci so z dramatizacijo, plesom in petjem predstavili Čudovite dogodivščine vajenca Hlapiča, hrvaški učenci so zaigrali dramatizacijo slovenskih knjig Moj dežnik je lahko balon, Kdo je napravil Vidku srajčico, Muca Copatarica in Skodelica kave.

Po zaključni prireditvi smo se sprehodili po Komendi, si ogledali našo šolo in spoznali orientacijski tek v delavnici Orientacijskega društva Komenda. Gosti so se zvečer hvaležni, utrujeni, polni novih vtisov in znanj vrnili domov.

Na celodnevnem zaključnem srečanju smo se naučili marsikaj novega, si izmenjali veliko informacij  in spletli nova prijateljstva. Potrdili smo, da branje res ne pozna meja, nas čisto nič ne stane in nas brezplačno odpelje v domišljijski svet. Dokazali smo, da sta slovenski in hrvaški jezik sorodna jezika, saj smo se na prvem srečanju v živo brez težav sporazumeli.

Natančnejše informacije o bralnem projektu Branje ne pozna meja – Čitanje ne poznaje granice preberite v nadaljevanju.

Bistvo projekta Branje ne pozna meja – Čitanje ne poznaje granice  je promocija branja, razvijanje bralnih sposobnosti, razvoj različnih vrst pismenosti, obvladovanje metod raziskovalnega dela, bogatenje besednega zaklada, predvsem pa širjenje tuje literature. V projektu, v katerem sodelujejo slovenske ter hrvaške osnovne in srednje šole, gre za izmenjavo izkušenj pri branju tujih leposlovnih avtorjev. Vsaka slovenska šola, ki sodeluje v projektu, dobi partnersko šolo iz Hrvaške, s katero sodeluje celo šolsko leto. Slovenski učenci preberejo hrvaško delo, prevedeno v slovenščino, hrvaški otroci pa preberejo slovensko delo, prevedeno v hrvaščino. Prebrano analizirajo, dramatizirajo, spoznavajo kraj dogajanja iz zgodbe, med seboj sodelujejo, se slišijo, si dopisujejo, spoznavajo avtorja, ob koncu leta se tudi obiščejo, če jim sredstva to omogočajo.

(Visited 85 times, 1 visits today)